electroautotech logo

אפיון מחשבי הרכב

מחשב כריות אוויר SRS –  מחשב זה אחראי על כריות האוויר וחגורות הבטיחות ברכב. הוא מופעל בעת תאונה והוא זה שנותן למעשה את ההוראה לפתיחת כריות האוויר הוא בוחר אילו כריות אוויר יופעלו ובאיזו עוצמה. תקלה במחשב עלולה לגרום לאי הפעלת של כריות האוויר בזמן אמת או לפתיחה של הכריות שלא לצורך ולכן יש לוודא כי המחשב תקין באופן מידי בעת זיהוי תקלה.

מחשב  ABS זוהי יחידת הבקרה של מערכת נעילת הגלגלים ברכב, מערכת בטיחותית חשובה ומרכזית ברכב. היחידה מקבלת מידע מהחיישנים והיא מעבירה פקודות למשאבה ומונעת נעילת גלגלים. בבטיחות רכב לא מקלים ראש ובמידה וישנה תקלה (לרוב תידלק נורת ה-ABS בלוח השעונים) יש לפנות למוסך בהקדם.

מחשב בודי – גוף (בית פיוזים) – מחשב בודי זוהי יחידת בקרה ממוחשבת אשר שולטת באביזרים הקשורים לגוף ופנים הרכב, כגון: חלונות חשמליים, מראות חשמליות, רדיו ומולטימדיה, אימובילייזר, צופר ועוד. מחשב זה מכונה גם בית פיוזים בגלל שהוא מכיל נתיכים, כמו גם רכיבי תוכנה, הספק, ממסרים ועוד. המחשב משמש גם כמרכזיית תקשורת בין מחשבי הרכב השונים.

מחשב בקרת אקלים – מחשב המנהל את מערכת בקרת האקלים ברכב, הוא מפעיל את מזגן הרכב ואת המאוורר הפנימי במהירויות שונות על פי הויסות והצרכים של נהג הרכב.

מחשב הגה – שולט על מערכת הגה כוח חשמלי, הוא מקבל את המידע מחיישנים אשר מבצעים מדידה של מיקום מוט ההגה ואת ההתנגדות של ההגה לסיבוב. כך שבעת הסיבוב המנוע מסייע בסיבוב ההגה ובכך מפחית את המאמץ הנדרש לסיבוב על ידי הנהג.

מעוניינים במצגת מלאה וממותגת ? צור קשר לקבלת פרטים

רוצים להתייעץ בנוגע לאפיון מחשבי הרכב?

השאירו פרטים ומומחה יצור אתכם קשר בהקדם