electroautotech logo

סוגי תיבות הילוכים – חלק 3

גיר פלניטרי

כיצד פועלת מערכת ההילוכים הפלנטרי?

כפי שאמרנו קודם זה נקרא פלנטרי מכיוון שזה זהה למה שקורה ביקום. במרכז נמצא שמש וכוכבי הלכת סובבים אותו במהירות בהתאמה. במערכת הילוכים פלנטרית יש לה הילוך שמש, שלושה גלגלי שיניים הילוך טבעת אחד המכסה אותם ומחובר לשלושת גלגלי השיניים ומוביל אחד אשר לוקח את התפוקה.

כאשר מחוברים שני הילוכים הם צריכים להיות באותה מהירות אחרת מהירות לא אחידה תהרוס את מערכת ההילוכים. עכשיו אם שני הילוכים צריכים להיות בעלי מהירות מגע זהה, אם הגודל לא אחיד, הקטן יותר ינוע מהר יותר. זו נקודה מרכזית בעבודה של מערכת ההילוכים.

ההילוכים הפלנטריים(כוכבים) קטנים מהילוך שמש. המהירות בה מסתובב הילוך השמש תהיה איטית יותר ממה שהילוך הפלנטה מסתובב, בתורו, מה שגורם להילוך הטבעת להסתובב מהר יותר מאשר הילוך השמש. זה מאפשר מהירויות מרובות עם קלט אפשרי אחד בלבד. זהו אחד המקרים האפשריים.

המקרה השני האפשרי הוא כאשר הילוך הטבעת (רינג) נשאר נייח והילוך השמש נע. זה יאלץ את הילוך הכוכב (הפלנטה) גם לנוע וגם להסתובב, מכיוון שלא ניתן להזיז את גלגל הטבעת (רינג). ישנם כמה מקרים נוספים, אך שני אלה אמורים להספיק בכדי לעזור לך להבין כיצד המערכת פועלת.

רוצים להתייעץ בנוגע לסוגי תיבות הילוכים – חלק 3?

השאירו פרטים ומומחה יצור אתכם קשר בהקדם