electroautotech logo

סוגי תיבות הילוכים – חלק 1

מהם הסוגים השונים של תיבת הילוכים אוטומטית לרכב?

ישנם שני סוגים של מערכות הילוכים, ידני ואוטומטי. וישנם סוגים של תיבת הילוכים אוטומטית.

ישנם כמה סוגים של גיר אוטומטי לרכב:

גיר ידני אוטומטית AMT

גיר מצמד כפול DCT

גיר משתנה באופן רציף CVT

גיר פלניטרי

גיר משתנה באופן רציף CVT

זה סוג של הילוכים אוטומטית שיצרנים מעדיפים כדי לשפר את ניצול הדלק. הם הופכים כל כך נפוצים כי קשה למצוא יצרן המיינסטרים שאינו מציע להם לפחות כמה דגמים. אאודי, שברולט, פורד, הונדה, ג'יפ, ניסן, סובארו וטויוטה משווקים CVT לפחות מודל אחד.

איך עובד CVT?לגיר רגיל יש מספר של הילוכים, והנהג קובע מה יחס הילוך הדרוש להם. לגיר אוטומטי יש גם מספר מוגדר של הילוכים, אבל הוא משתמש במערכת הידראולית שמגיב ללחץ שנוצר כדי לקבוע את ההילוך הדרוש ללא התערבות מהנהג.

גיר CVT דומה לגיר אוטומטי בכך שהוא אינו משתמשת בקלט מהנהג, אבל זה המקום שבו קו הדמיון. ל- CVT  אין גלגלים. במקום זאת, יש לה שתי גלגלות. גלגלת אחת מתחברת למנוע, והשני מתחבר לגלגלים. חגורה גמישה מחברת את שתי הגלגלות. רוחב הגלגלות משתנה כתלות בכמה כוח הרכב צריך. כאשר גלגלת אחת גדלה, השני קטנה יותר. כיוון שלא הגלגלות או החגורה קבועים, הם יכולים לספק מספר אינסופי של יחסי הילוך, שלא כמו האוטומטי, אשר יש מספר מוגדר של הילוכים.

היתרונות של CVTבהתאם לרכב ולנהג, CVT יכול לספק חווית נהיגה חלקה בהשוואה לגיר אוטומטי מסורתי.

אחד היתרונות המשמעותיים ביותר שיש ל CVT  הוא שהם לעתים קרובות יותר יעלים בצריכת דלק מאשר אוטומטי רגיל. זהו חלק מהסיבה שהם הופכים לבחירה פופולרית יותר עבור יצרניות רכב רבים.

חסרונות של  CVTבעוד המחסור של העברת הילוכים נחשב יתרון של CVT,  כמה נהגים מתגעגעים לתחושה של החלפת הילוכים. אם אתם מעדיפים ניסיון נהיגה ספורטיבי, אז חוסר הילוכים קבועים הופך את הנסיעה לפחות מרתקת.

תלונה נוספת של נהגים ב CVT  הוא צליל זמזום גבוה המתרחש במהלך האצה. זה קורה כי CVT  מאלץ את המנוע לעבוד ברציפות עם RPM כדי להגיע למהירות גבוה. הציבור הרחב כבר מקבל פחות גיר CVT  בשל הרעש העולה מהגיר.

גיר CVT  יכול להיות יקר לתקן או להחליף בהשוואה לגיר אוטומטי. חלק מהבעיות הנפוצות כוללים התחממות יתר ואובדן פתאומי של האצה. רעד היא גם בעיה נפוצה. מכיוון ש  CVT תלוי בחגורות כדי לפעול, אם אלה סובלים מתיחה מופרזת או מבלאי, ההילוך יכול להיכשל לחלוטין.

רוצים להתייעץ בנוגע לסוגי תיבות הילוכים – חלק 1?

השאירו פרטים ומומחה יצור אתכם קשר בהקדם